tisdag 29 oktober 2013

Självskattning - Bedömning: Skelett





Här kommer några av de härliga skelett jag fick se under vecka 43.


Syftet var också att öva förmågan: Att skapa bilder.
Att förstå vad öva och pröva, samt ompröva systematiskt betyder.
Vad är på ett väl fungerande sätt, varierat och idérikt som det står i kunskapskriterierna.


Jag gick igenom en teknik på tavlan, samt visade att ni behöver dra flera linjer innan ni suddar för att hitta den linje ni vill ha. Jag visade vad ompröva systematiskt var genom att göra flera armar på en gubbe innan jag fick den rörelse jag var ute efter. I era pärmar ligger en självskattning där ni kan fylla i var ni tycker att ni ligger och tänka efter hur ni ska jobba vidare.




Nivå 1
Jag provar att göra så som fröken visat. Jag kopierar hennes teknik för att öva och pröva tekniken. Jag har inte gjort tekniken till min.


Nivå 2
Jag får en egen idé som jag provar. Jag använder frökens metod för att få fram min idé. Jag gör om några gånger. Det är ganska svårt att öva och pröva.


Nivå 3

Jag ger mig på en utmaning och ser hur långt jag når. Jag får göra flera försök. Jag misslyckas eller lyckas. Jag byter idé eller behåller och är ganska självgående.

Nivå 4
Jag känner igen det fröken visar och skissar på flera idéer innan jag bestämmer mig alternativt ger mig på en något idérikt som jag slutför uttrycksfullt. Jag är säker.